сб. ное. 9th, 2024
До края на годината инвестираме над 1 млрд. лева в транспортна инфраструктура.

Бюджетът на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ е 4 млрд. лева, а малко над 1 млрд. лева от тях трябва да бъдат усвоени в оставащите три месеца до края на годината. Това каза министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков на събитие за оперативната програма, което се проведе в София. Министърът подчерта, че това е огромен ресурс, но с добра мобилизация на министерството и бенефициентите програмата ще завърши успешно.

„Само преди дни включихме за финансиране три нови проекта на стойност над 184 млн. лева. Този ресурс представлява неусвоени средства от железопътните проекти, които са забавили значително своето изпълнение“, обясни министър Гвоздейков. Инвестициите ще са за развитие на софийското метро и нови метро влакове, изграждане на обходния път на Бургас и удълбочаване на пристанище Бургас.

Транспортният министър заяви, че 70 млн. лева от програмата се насочват към най-успешния ѝ проект – метрото в София. Предвижда се частично финансиране на разширението на Линия 3 в участъка от ул. “Шипка” до бул. „Цариградско шосе“, както и закупуването на шестнадесет нови метровлака. „С това осигурените средства за софийското метро по ОПТТИ 2014 -2020 г. стават общо 883 млн. лева“, акцентира Георги Гвоздейков.

Удълбочаване на плавателния път в акваторията на пристанищен терминал Бургас-запад е вторият проект за финансиране по ОПТТИ. ДП „Пристанищна инфраструктура“ вече е избрала изпълнител и се очаква договорът да бъде подписан до дни. Срокът за изпълнение на проекта е 204 дни, а стойността на договора е близо 70 млн. лева, от които над 24 млн. лева ще бъдат от ОПТТИ. По думите на министър Гвоздейков изпълнението на проекта ще позволи обработката на едни от най-големите кораби в света, което значително ще повиши потенциала на бургаското пристанище.

По време на събитието стана ясно още, че обходният път на гр. Бургас, който е връзката между АМ „Тракия“ и главния път Бургас-Варна, получава 90 млн. лева от програмата. Проектът вече е изпълнен и трасето е в експлоатация. С пренасочването на транзитния трафик от АМ „Тракия“ извън Бургас значително се намалява натоварването на градската улична мрежа, а на пътуващите, които минават транзитно, без да влизат в града, ще бъдат спестявани средногодишно по 350 хил. часа.

Участие в събитието взеха заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова, и.д. ръководител на Представителството на ЕК в България Бойко Благоев, ръководителят на Управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Мартин Георгиев, представители на МТС, бенефициенти и други.

Източник: Министерството на транспорта и съобщенията

By alfa.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *